SAMO 15 POSTO FREELANCERA U MEDIJIMA ZADRŽALO POSLOVE OD POČETKA ZDRAVSTVENE KRIZE

Prema anketi koju su proveli Hrvatsko novinarsko društvo i Sindikat novinara Hrvatske, 28,7 posto vanjskih suradnika u medijima ostalo je bez svih poslova od početka krize, 26,2 posto izgubilo je većinu poslova, a 15,9 posto ostalo je bez otprilike polovice prijašnjih angažmana.

To znači da je oko dvije trećine anketiranih vanjskih suradnika, freelancera, ostalo bez svih, većine ili polovice poslova od početka krize izazvane pandemijom COVID-19. Alarmantno je da je gotovo trećina njih ostala bez svih prihoda. Samo 14 posto ispitanika uspjelo je zadržati većinu prijašnjih poslova.Vrlo mali udio vanjskih suradnika u medijima, njih svega 15,2 posto, ostao je neokrznut krizom i uspio zadržati sve prijašnje poslovne suradnje.

"Rezultati ove ankete samo potvrđuju koliko je važno da se u ovoj situaciji zaštite oni koji su prvi na udaru krize", rekao je predsjednik HND-a Hrvoje Zovko komentirajući rezultate ankete koja razotkriva razmjere pogođenosti medijskog sektora ovom krizom. "Upravo zbog svega toga smatramo da Vlada treba prihvatiti zahtjeve HND-a i SNH koji idu za tim da se, među ostalim, osiguraju mjere kojim bi se zaštitili freelanceri i vanjski suradnici koji rade u medijima", naglasio je.

"Mnogi plješću mjerama koje je Vlada donijela za poduzetnike, a konkretnih mjera za pomoć novinarkama i novinarima od kojih su već mnogi ostali bez posla jednostavno - nema", upozorila je predsjednica Sindikata novinara Hrvatske Maja Sever te podsjetila da "ni mjesec dana od izbijanja krize, novinarke i novinari već osjećaju posljedice".

"Možda nismo bili dovoljno glasni kada smo upozoravali da novinarstvu treba pomoć i da nam trebaju mjere za očuvanje radnih mjesta, ali to je zato što smo imali posla. Novinari su i u ovoj situaciji pokazali koliko su važna poluga društva. Pravovremenim i istinitim informiranjem građana pomažu da javnost na vrijeme dobije važne informacije, a točne informacije danas mogu spasiti živote", rekla je Sever.

Anketa je provedena na uzorku od 164 ispitanika, novinara i medijskih radnika koji nisu stalno zaposleni u medijima, nego imaju neki od "vanjskih" oblika suradnje s medijskim kućama i redakcijama. Većina ispitanika radi putem ugovora o autorskom djelu (41,5%), dok ostali s medijskim kućama i redakcijama surađuju putem ugovora o djelu (12,8%), RPO-a (11%), obrta (12,2%) ili vlastite tvrtke (8,5%). Velikoj većini ispitanika novinarstvo je jedini i primarni izvor prihoda (75%). Većina ispitanika u dobi je od 40-60 godina (65%), dok je udio populacije mlađe od 40 godina manji (31%).

Hrvatsko novinarsko društvo i Sindikat novinara Hrvatske ovim putem još jednom poziva sve slobodne novinare, honorarne i ostale vanjske suradnike medija da ispune anketu koja se provodi i dalje. Cilj je obuhvatiti što veću populaciju slobodnih novinara i vanjskih suradnika kako bi se dobila što jasnija slika utjecaja krize na njihov ekonomski i socijalni položaj.

Upitnik možete ispuniti ovdje

Izvor: HND, SNH

 

Prema anketi koju su proveli Hrvatsko novinarsko društvo i Sindikat novinara Hrvatske, 28,7 posto vanjskih suradnika u medijima ostalo je bez svih poslova od početka krize, 26,2 posto izgubilo je većinu poslova, a 15,9 posto ostalo je bez otprilike polovice prijašnjih angažmana.

To znači da je oko dvije trećine anketiranih vanjskih suradnika, freelancera, ostalo bez svih, većine ili polovice poslova od početka krize izazvane pandemijom COVID-19. Alarmantno je da je gotovo trećina njih ostala bez svih prihoda. Samo 14 posto ispitanika uspjelo je zadržati većinu prijašnjih poslova.

Vrlo mali udio vanjskih suradnika u medijima, njih svega 15,2 posto, ostao je neokrznut krizom i uspio zadržati sve prijašnje poslovne suradnje.

"Rezultati ove ankete samo potvrđuju koliko je važno da se u ovoj situaciji zaštite oni koji su prvi na udaru krize", rekao je predsjednik HND-a Hrvoje Zovko komentirajući rezultate ankete koja razotkriva razmjere pogođenosti medijskog sektora ovom krizom. "Upravo zbog svega toga smatramo da Vlada treba prihvatiti zahtjeve HND-a i SNH koji idu za tim da se, među ostalim, osiguraju mjere kojim bi se zaštitili freelanceri i vanjski suradnici koji rade u medijima", naglasio je.


"Mnogi plješću mjerama koje je Vlada donijela za poduzetnike, a konkretnih mjera za pomoć novinarkama i novinarima od kojih su već mnogi ostali bez posla jednostavno - nema", upozorila je predsjednica Sindikata novinara Hrvatske Maja Sever te podsjetila da "ni mjesec dana od izbijanja krize, novinarke i novinari već osjećaju posljedice".

"Možda nismo bili dovoljno glasni kada smo upozoravali da novinarstvu treba pomoć i da nam trebaju mjere za očuvanje radnih mjesta, ali to je zato što smo imali posla. Novinari su i u ovoj situaciji pokazali koliko su važna poluga društva. Pravovremenim i istinitim informiranjem građana pomažu da javnost na vrijeme dobije važne informacije, a točne informacije danas mogu spasiti živote", rekla je Sever.

Anketa je provedena na uzorku od 164 ispitanika, novinara i medijskih radnika koji nisu stalno zaposleni u medijima, nego imaju neki od "vanjskih" oblika suradnje s medijskim kućama i redakcijama. Većina ispitanika radi putem ugovora o autorskom djelu (41,5%), dok ostali s medijskim kućama i redakcijama surađuju putem ugovora o djelu (12,8%), RPO-a (11%), obrta (12,2%) ili vlastite tvrtke (8,5%). Velikoj većini ispitanika novinarstvo je jedini i primarni izvor prihoda (75%). Većina ispitanika u dobi je od 40-60 godina (65%), dok je udio populacije mlađe od 40 godina manji (31%).

Hrvatsko novinarsko društvo i Sindikat novinara Hrvatske ovim putem još jednom poziva sve slobodne novinare, honorarne i ostale vanjske suradnike medija da ispune anketu koja se provodi i dalje. Cilj je obuhvatiti što veću populaciju slobodnih novinara i vanjskih suradnika kako bi se dobila što jasnija slika utjecaja krize na njihov ekonomski i socijalni položaj.

Upitnik možete ispuniti ovdje

Izvor: HND, SNH